Cik Sastera Bercerita

Menusuk Sanubari !
Monday, October 7, 2013 | 8:45 PM | 0 comments
assalamualaikum .

minggu ni minggu exam dan semua tengah sibuk . mana dengan persiapan nak exam , untuk smartniaga tak lama lagi , karnival lagi , jamuan akhir tahun and all those things yang menyerabutkan . mesti korang terfikir , nadia ni tak study ke ? tengah2 final molek ada tulis blog ? aku takde mood nak study . pagi tadi dah settle untuk paper BM . quite horrible . satu peribahasa pon aku taktahu untuk kertas 2 . teruk tak ? tak payah duduk Malaysia la nadia .

esok exam BI and ada kelas bio . aku tengah semak dengan draft account untuk smartniaga , cover topik yang tak sempat2 nak kejar , konflik dengan manusia yang tak pernah habis , draft jamuan akhir tahun kelab dan kelas . Messy tak hidup aku ?  Serabai gila rasa setiap hari g sekolah . Balik sekolah je kena fikir macam2 . hari ni tambah lagi satu kerja aku , PEKA tak lengkap . Nadia , kau boleh ambik m-16 n tembak kepala kau . apa ke gila aku kena buat semua tu ? nak tahu kenapa aku terlalu ambik berat pasal semua ni ? sebab aku nak tahun ni , hidup aku semua PERFECT ! atleast , 99.9% perfect . 

aku nak ada jamuan yang meriah , dapat hadiah banyak2 , untung untuk kelab dengan banyaknya dan dapat buat jamuan yang grand , result final gempak , pencapaian melimpah ruah dan segala macam pencapaian yang bagus2 la . tahun depan aku takkan mampu seaktif ni . aku takkan mampu sesibuk ni . kalau sibuk sekali pon mungkin dengan hw dan handouts yang melimpah ruah . masa tu , aku boleh la dipanggil katak bawah tempurung besi . is it ? mampu ke kau nadia jadi katak bawah tempurung besi ? kau bukan seorang yang fokus only on one thing la dear ! kau mesti enjoy your life jugak . percaya la !

nak tahu kenapa sebenarnya aku tulis blog ni ? aku dah takde tempat mengadu . sedih pedih perit yang aku alami sekarang takde orang faham . takkan ada ORANG yang mengerti . aku tunggu kak fiqah call , mungkin dia takde kredit . nak harapkan haikal ? dia la sebab aku taknak study . for the first time kena tengking macam tu and how suppose i had to feel ? dalam keadaan aku tengah serabai pastu kena tengking . apa yang korang akan rasa ? wear my shoes and try to live in it . aku sangat serabut sekarang ni . aku terluka gila dengan sikap dia .

aku faham dia penat , serabut . tapi kenapa dia taknak settle semua tu dari awal ? okay fine dia boleh arrange jadual hidup , masa semua benda sendiri . then aku takkan kacau la . aku akan move aside . taknak pandang dengan apa yang dia buat . sebab apa ? aku suka cari kesalahan orang . bila aku cari kesalahan dia , dia marah n we will fight with each other . last2 tak tegur , rosak mood , terjejas study , semua tak kena . then what will happen ? crying all night , not having enough sleep , sleep walking and everything . tu ke yang aku nak ? sudah semestinya tidak !

tapi , ego aku teramat la tinggi . takkan ada yang dapat rendahkan ego ni . sorry . but it will remain like this . aku akan dapat apa yang aku nak dan orang tak boleh paksa aku menerima benda yang aku taknak . jangan harap aku akan pandang apa yang orang lain cakap bila aku dah keras hati n tekad dengan keputusan tu . semua dah muktamad bagi aku . and one more thing , aku tak suka orang involve dalam kerja aku . bila aku dah plan semua benda , then ada yang datang and ubah semua benda last minute bila aku dah siap rancang , then she/he will be dead !

nampak tak betapa teruknye perangai aku ? aku menaip kat sini bukan aku nak tunjuk keburukan aku . tapi aku nak orang faham who i am and who you deal with . aku memang susah nak bertolak ansur dengan orang dan susah untuk berhadapan dengan perkara yang aku memang tak ready . so , you better watch out setiap kali nak bercakap dengan aku . i really hate those yang suka buat masalah dengan aku dan suka cari masalah dengan aku walaupon kau tahu apa yang kau buat tu cuma akan mendatangkan masalah . so be aware ! especially girls yang tergedik2 macam hape je . boleh berambus dari hidup aku . some of them aku dah mark n memang aku takkan  nampak yang baik la dalam diri korang . sorry tapi aku memang dah tekad . it hurt a lot !

assalamualaikum 


Older Post