Cik Sastera Bercerita

Friday, July 12, 2013 | 10:36 PM | 0 comments
Awak . . ni mungkin kali pertama saya coretkan kata hati saya dalam blog awak ni. Saya betul2 rindukan awk sayang.. awak adalah cinta yg saya cari selama ni. Awak adalah cinta pertama dan terakhir saya. Saya tahu sekarang awk tengah kecewa dgn perangai saya. Saya tahu awak tengah marahkan saya sangat2. Tapi saya nak awk tau something yg mungkin awk xpernah nak amek tahu atau xpeduli sekalipun.. atau mungkin awak dah tahu or bosan dengan apa yg bakal saya bgtahu awak.. bila saya marah, gelisah, sakit, gembira, sedih saya perlukan awak sangat2 kat sisi saya.. tapi bila awak marah or kita gaduh saya still perlukan awak untuk pulihkan hati ni.. saya tenang bila awak dengan saya.. saya bahagia bila awak disisi saya.. saya xperlukan masa untuk tenangkan hati ni.. saya 
Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya... Akal mengatakan
perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati
mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya....
-        kte sygkn ssorg 2,kte xbleh sdalam mne brhrap yg org 2 akn jd milik kte..biar kte je yg thu sjauh mne prasaan ksh syg kte kt dye..yg pnting kte usha bktikn dye mle mnghrgai kte..biarlh dye mnolk ksh syg n cnte kte krna lbih prit jka dimilkki tpi x dhrgai...

-        kadang kala 0wg yg pling mencintaimu adlh 0wg yg xpernah menyatakn cntenyew pdamu krn 0wg itu tk0wt kau b'pling n mnjauhinyew..n blew 1 ary ntiw dyew hilang dari pndanganmu,kau akn menyedari dyew adlh cnte yg xpnah kau sedari
Kalau kamu cari orang yang hebat, kamu akan jumpa orang yang 1001 lebih hebat dariku.. Kalau kamu cari orang yang cerdik, kamu akan jumpa orang yang 1001 lebih cerdik dariku.. Kalau kamu cari orang yang kacak bergaya, kamu akan jumpa orang yang 1001 lebih kacak bergaya dariku.. Tapi percayalah, jika kamu mencari aku, kamu hanya akan jumpa aku..!

Lebih berbahaya mencucurkan air mata dalam hati . .
Dibandingkan menangis tersedu2 . . .
Air mata yang keluar dapat dihapus .
sementara air mata yang tersembunyi ,
menggoreskan luka yang tidak akan pernah H I L A N G . . .
YA ALLAH, JIKA DIA BENAR UNTUKKU, DEKATKANLAH HATINYA DENGAN HATIKU, JIKA DIA BUKAN MILIKKU, DAMAIKANLAH HATIKU DENGAN KETENTUAN MU, DIALAH PERMATA YANG DICARI YANG SELAMA INI BARUKU TEMUI TAPI KU TAK PASTI RENCANA ILLAHI. APAKAH DIA KAN KU MILIKI..?



Older Post | Newer Post