Cik Sastera Bercerita

Take Care Of My Heart , Please !
Friday, April 5, 2013 | 5:01 AM | 0 comments
assalamualaikum :)

lama sangat sangat tak hupdate blog ni .
maaf ye , sebenarnye dah berzaman tak dapat focus pada bnde2 lagho ni .
budak study hard la katakan .
HAHAHA !
anda boleh mula muntah hijau dalam baldi yang disediakan , TERIMA KASIH !
*ala2 pengumuman kat supermarket*

tak sangka jugak aku ada peminat setia yang baca blog ni .
selama ni aku pakat hentam kormo je tulis .
so , tak pernah memikir pasal ada yang baca .
kalau ada pon , 'dia' sorang je .
*bangga kejap*

okay2 , enough of the nonsense
kali ni aku nak story morry pasal aku dengan 'dia'
apa makleha ? taktahu sape 'dia' ?
meh sini nak bagitahu .
*jerit kat telinga makleha*
dia tu , MOHD HAIKAL SAFUAN BIN AHMAD , laki kepada NURUL NADIA FARHANA BINTI AMRAN !
dah tahu dah ?
bagus2 .

sekarang ni kitorang mengalami masalah yang tak berapa nak serius tapi ..
masalah ni agak rumit untuk diselesaikan .
it's about time beybeh :)
MASA !
dia mungkin ada masa untuk aku ,
masa untuk diluangkan bersama aku .
tapi aku ?
takde . puas aku mencari masa tu tapi takjumpa !

memang sedih sangat bila kitorang contact pon jarang sekali .
nak text pon bila aku balik dari sekolah and before pergi sekolah .
kalau dia kerja malam , dia balek lewat .
dia balek tu aku dah tidur .
penat sangat .
macam mana la takpenat .
rabu baru ni ada netball .
sekarang ni pulak tengah bergiat aktif dengan latihan bomba pulak .
kesiannye kat b :(

dia selalu merungut yang kitorang dah makin jauh .
bukan aku taknak layan rungutan dia tu .
tapi aku sedih bila terkenangkan benda tu .
sakit , pedih rasa dalam hati ni .
aku cuba nak sorok daripada dia .
aku taksanggup nak bagitahu ..

nak tahu perkara sebenar yang ada dalam hati ni ?
sebenarnye aku rasa macam aku dah kehilangan dia .
sebenarnya aku dah puas menangis sorang2
sebenarnya aku dah tak mampu nak kata apaapa .
apa yang mampu aku buat ?
drive pergi terengganu and jumpa dia ?
hm , sabarlah hati .

perempuan sememangnya seorang insan yang tabah .
sekuat mana pon dugaan tu , dia takkan nampak lemah di mata orang .
tersenyum adalah reaksi yang terbaik .
lelaki takkan mungkin dapat membaca isi hati perempuan .
sebabnye ?
sebab perempuan ni kompleks !
bila perempuan trsenyum , tak semestinya dia bahagia .
tapi sekali dia ekspresikan perasaan dia ,
siaplah ! memang teruk lah .

sumpah aku rindukan dia .
aku rindukan masa2 yang kitorang selalu spend sama2 .
rindukan gelaktawa yang pernah dilalui .
rindukan gurauan manja dia .

Ya Rabb ! tenangkanlah hati ni .
janganlah KAU membuat rindu ku terhadapnya melebihi rindu ku terhadapMU
KAU teruslah memberi kekuatan padaku untuk terus bersabar !
KAU eratkanlah hubungan kami walau dimana kami berada .
hanya padaMU kami meminta pertolongan .

for my dearest musyuk !
saya tahu saya takmampu jadi yang terbaik .
saya tahu saya takdapat nak spend time dgn awak .
saya tahu saya dh byk tgalkan awk .
tapi semua tu takbermakna saya tak sayangkan awk .
saya still tunggu awk balik sini .
saya still mengharapkan awk ada masa birthday saya walau hakikatnye awk takkan ada .
saya still nak awk teman saya shopping .
tapi , kekadang hati ni takcukup kuat menahan kesakitan .
hati ni takcukup menanggung keperitan .
tapi saya terus bersabar .
saya sayangkan awk sepenuh hati saya .
saya cintakan awk setulus hati saya .
maaf sekiranya saya tak pandai nak layan awk .
saya tak sempurna :'(
saya rindukan awk .
saya nak awk ada kat sini .
tapi boleh ke ? 
stop day dreaming , nadia !
saya sedar hakikat yang saya perlu trima .
saya sedar yang saya takkan dapat apa yang saya nak .
tapi saya takkan berhenti berharap !
awk satu2nya jantung hati saya .
dan TAKKAN ada yang lain .

sabarlah hati .
kuatkanlah diri , nadia !
kalau betul jodoh kau dengan dia , tak kemananye .
RINDU !
hm ...

assalamualaikum .

'' teruskan bersabar , nadia ! '' -cik sastera


Older Post | Newer Post