Cik Sastera Bercerita

Sekolah VS Exam !
Thursday, January 3, 2013 | 10:17 PM | 0 comments
assalamualaikum .

korang dah masok skolah kan ?
apa cer ? best ?
mesti bising sekolah masa first day kan ?
kau kan banyak citer .
kau yang tengah baca ni la .

apa dia cik leha ?
cik leha pon masuk sekolah ?
bukan hantar cucu ke ?
apa dia ? cik leha yang pergi sekolah ?
punohpunoh !
konfem satu sekolah tu dengar suara cik leha je kan ?
biasa la , cik leha kan speaker !

anyway , aku nak cite pengalaman first day sekolah aku . 
ececeh .. macam la kau baru nak masuk sekolah tu .
dah nak masuk 4 tahun nadia , 4 TAHUN .
sedarlah diri tu dah tua :/

first day sekolah sebagai FORM 4 sangat lain !
first day dah start exam diagnostik .
BI , BM , SEJARAH !
mereng jap kepala otak ni .
tapi wat lek sudah .
jawab je la mana yang mampu .
yang tak mampu , tinggal kosong !

second day plak exam jugak !
lagi dahsyat daripada first day .
AGAMA , BIOLOGI , FIZIK , MATH !
yang ni buat kepala otak aku nak meletop .
dah la tengah hujan .
kelas pulak kat tingkat 3 .
tinggi woo !
aku pulak duduk bawah kipas .
lagi la KESEJUKAN !

aku duduk satu blok dengan form 5 and 4SA .
sementara ni aku duduk kelas 4SJ .
kelas ni jauh gila dari tandas !
fakta yang aku sangat benci .
lagi satu , form 5 SANGAT bising .
menyampah aku dengan diorang ni .

sepanjang kitorang exam ni , 
budak form 1 tengah orientasi .
bising jugak la .
tadi diorang buat acara tawaf satu sekolah .
lalu la depan kelas aku tu .
comel2 je aku tengok diorang ni .
HAHA XD

2 hari sekolah ni satu penyeksaan bagi mr.stalker aku tu .
dia dah keje tapi kitorang takde la mesej macam biasa .
aku balek lewat , sampai umah dah pukul 5 .
balek2 tros tertido .
malam la masa yang tinggal nak mesej .
kesian kat dia sampai nak demam .
haih . sabar je la !

kesian kat membe aku dua orang ni ..
sape lagi kalau bukan si bulan dan bintang .
apihh ngan jaa la .
mek jaa ni dah masuk hostel .
so tinggal la apihh sorang2 kat rumah tu .
takde dah yang nak otp ngan dia malam2 .
tapi tiap2 hari la mek jaa ni berdating ngan public .

aku rasa ni je kot nak cakap .
tapi yang paling penting , aku rindu hostel !
pagi2 confirm aku akn pergi hostel dulu , baru g skolah .
dah la .. panjang pulak post .

assalamualaikum .

''new life !''-cik sastera .

Older Post | Newer Post